'The Category Management Evolution Model'

Zoals Darwin zei over evolutie: "Het is niet de sterkste of slimste die overleeft, maar degene die zich het beste aanpast aan de veranderende omstandigheden.' 

En de wereld om ons heen verandert snel. Dat geeft uitdagingen, maar biedt ook kansen. Werken vanuit een up to date categorie visie en strategie en snel kunnen inspelen op trends en ontwikkelingen zijn belangrijker dan ooit. Daarnaast is er steeds meer data en technologie voor handen die de (trade) marketing effectiviteit kunnen verhogen. 

De rol van Category Management in de klantsamenwerking wordt steeds belangrijker. Waar het in de beginfase ad-hoc dienend was aan de commerciële klantrelatie, neemt het meer en meer een leidende rol in strategische business planning. Nu Artificial Intelligence en Virtual Reality steeds toegankelijker middelen zijn, biedt het Category Management de mogelijkheid om naar een "Future Back Approach' door te evolueren.

Bouw aan je 'Category Capabilities' en 'Category Credibility' om met je team een meer leidende rol te vervullen in de klantsamenwerking. Waar je je ook begeeft in het evolutie model, ga voor next level.  

Benieuwd hoe de Future Back Approach werkt? Ik vertel je er graag mee over.

Level Up Your Category Management!